Onze school is gelegen in het centrum van Kuurne. We zitten dan ook dichtbij allerlei voorzieningen. De bibliotheek, het zwembad, het sportpark, ... het bevindt zich allemaal op wandelafstand. Zo verliezen we niet veel tijd bij verplaatsingen.

Onze school bestaat uit een kleuterafdeling en een lagere afdeling.

We hebben 7 kleuterklassen: 3 peuter/eerste kleuterklassen, 2 klassen tweede kleuter en 2 klassen derde kleuter.
De kleuterjuffen worden ondersteund door een juf kleuterturnen, een zorgcoördinator kleuter, twee zorgbegeleidsters en een kinderverzorgster.

Onze lagere school heeft van het eerste tot het zesde leerjaar telkens 2 klassen. De klassen worden omkaderd door leerkrachten levensbeschouwing, leerkrachten lichamelijke opvoeding/zwemmen, een zorgcoördinator lager, een taalcoach en zorgleerkrachten.