zorg op maat van uw kind

In onze zorgbrede Centrumschool wordt 'zorg op maat' geboden aan elk kind.

Dit doen we o.a. door:

- sterk te differentiëren op alle niveaus
- aandacht te hebben voor leren leren en leren plannen
- het samenwerken te bevorderen a.d.h.v. verschillende groeperingsvormen
- de uitbouw van een sterke overlegcultuur
- het welbevinden van de leerlingen te bewaken, beschermen en bevorderen o.a. via kind- en klasgesprekken, speelplaatswerking en door talenten in de kijker te zetten

talenten van elk kind in ontwikkeling

Elke dag opnieuw worden veelzijdige stimulansen geboden om zichzelf en anderen te ontdekken en om talenten te ontwikkelen.

De kinderen worden voorbereid om keuzes te maken die aansluiten bij hun eigen talenten via experimenteren, zelfstandig werk en contact met anderen.

actieve school

De school zet talloze activiteiten op.

De school creëert kansen waarbij kinderen hun talenten, in een andere omgeving en eventueel klasdoorbrekend, kunnen ontwikkelen  -met of zonder hulp van externen-  met het oog op (inter-)actie, creativiteit en projecten. Hierbij worden sociale vaardigheden en attitudes versterkt.

Check onze Facebookpagina voor de laatste updates van onze activiteiten!

maatschappelijk betrokken school

We stimuleren de kinderen om respect te hebben voor het anders-zijn en om zelf hun identiteit te (mogen) zoeken…

Elk kind telt en krijgt evenveel kansen.
We bieden een groot aanbod activiteiten aan binnen de klas, de school en buiten de schoolmuren.
Het anders-zijn wordt als iets positiefs ervaren en geïntegreerd in het schoolgebeuren, waarbij samenleven in diversiteit centraal staat.
We stimuleren de kinderen om respect te hebben voor het anders-zijn en om zelf hun identiteit te (mogen) zoeken.

communicatieve school

We streven naar een open en duidelijke communicatie.

We streven naar een open en duidelijke communicatie tussen leerlingen, ouders, externen en de school waarbij we via verschillende kanalen aanspreekbaar zijn.
Een doorgedreven gebruik van de schooleigen agenda, SmartSchool, Facebook en Instagram maken ons hierin vrij uniek.